tisdag 15 december 2009

"Ska du hämta Molly och Leon...

...i Gävle på tisdag" frågade Lalle mig i fredags. "Det kommer bli snökaos" fortsatte han. Snökaos, tänkte jag och smålog lite. Du med dina väderprognoser från yr.no. Men jag sa inget...och så här i efterhand så var det ju tur (att jag inte sa nåt alltså).

Det är tisdag och jag har rest med x-tåget till Gävle för att hämta hem Molly och Leon som varit sin pappa i helgen. Vi brukar åka halva vägen var, deras pappa och jag. Det brukar funka bra. Smidigt. Dock inte idag. För idag är det tisdag och snökaos. Och när jag inser att Stockholms-tåget som rullat in på stationen inte rymt mina barn känns det extra jobbigt att jag slarvade bort min mobil i lördags...

Får låna en mobil av en snäll själ och barnens pappa upplyser mig om att de pga snökaos inte hunnit med tåget, men ämnar ta nästa som avgår om två timmar.

Nu sitter jag och Milo på ett kina-hak och väntar på nästa tåg från Stockholm. Hoppas att de som jobbar här tycker att det är okej att Milo och jag tar en lååååång lunch. Det snöar ute. Ett riktigt snökaos är det. Och jag har precis upptäckt att Milo älskar ris med sötsur sås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar