onsdag 11 november 2009

Vad ska jag skylla på?

På morgnarna är det en del att hålla reda på som mamma till tre. Jag måste bland annat se till att barnen:

1. klär på sig
2. äter upp sin frukost
3. borstar sina tänder

För att dessa tre punkter ska införlivas har min främsta uppgift på morgonen blivit att upprepa frågor och uppmaningar av typen: "Leon, har du ätit upp frukosten?". "Molly, borsta tänderna!". "Leon, klä på dig kläderna som jag lagt fram!".
Men ibland blir det av någon anlednig (stress, amningspsykos, trötthet, demens... you name it) lite fel. Så här mycket skrattade Leon i morse...



...när jag, helt allvarligt och med en uppmanande ton, frågade honom:

"Leon, har du ätit upp kläderna?"

2 kommentarer:

  1. Ha ha.....gud vad kul ! Jag känner igen mig i detta,man blir ju smått vimsig i bland som småbarnsmamma.Härlig blogg du har förresten,jättekul att läsa ! Ha det bra
    Jannike (noas mamma).

    SvaraRadera
  2. tack! vad glad jag blir! trodde knappt att någon läste den - speciellt när det visade sig att min egen mamma inte ens gjorde det...fast det beror nog mest på att hon knappt vet skillnad på en blogg och ett...mail typ :)
    ha det bra!
    Helene

    SvaraRadera