onsdag 18 november 2009

Om betydelsen av uppåtpuffar.

På Mollys skola talar man med barnen om uppåtpuffar och nedåtpuffar (jag tror att det kallas så). Jag hade aldrig hört talas om det förut, men innebörden av begreppen är ju ganska talande. Fan, vad bra det är att de som jobbar med barn nu för tiden verkar tar sig tid och verkligen snacka med dom. Om saker i livet som är viktigt. Om saker som berör. Om betydelsen av att ge varandra uppåtpuffar.

I går när jag hämtade Molly möttes jag av en mamma som har barn på samma skola. Jag känner inte henne så väl, men vi hälsar då vi möts, så där som man gör när man känner igen varandra. Hon log med hela ansiktet och sa att hon hade läst min blogg och att hon tyckte att jag skrev roligt och bra! Hon såg glad och upprymd ut och den uppåtpuff jag fick av det hon sa, fick banne mig den grå-trista novemberdagen att spicka upp i ett strålande solsken.

Och när jag tittar ut genom fönstret nu på morgonen märker jag att det regngråa novembervädret håller i sig. Fast här inne skiner solen fortfarande.


Nypuffad och glad!

4 kommentarer:

  1. Vad roligt att jag kunde "puffa upp" dig.
    kram från
    mamman

    SvaraRadera
  2. Då kan du få en till uppåtpuff av mig:)! Jag följer också din blogg och tycker att den är underhållande och ger mig ofta ett leende på läpparna:)/ Ulrika

    SvaraRadera
  3. Tänk att så lite kan göra så mycket!

    SvaraRadera
  4. Vad glad jag blir Ulrika, Tack!

    SvaraRadera