måndag 2 november 2009

Min mormor...



...barnens gammelmormor, Signe, räknade alltid upp alla superlativ hon kunde komma på när hon pratade om sina barnbarnsbarn. Så här kunde det låta: "Gulliga, fina, kloka, söta, rara, underbara Gulle-Moll..."eller "Det finns ingen intelligentare sötere, snällare, goare, finare, mer begåvad pojke än min lilla Leon-pojk!" Jag är så glad att Molly och Leon hann träffa denna enastående kvinna som deras gammelmormor var!

I lördags var det Alla Helgona och när det hade blivit riktigt mörkt åkte Leon och jag iväg till kyrkogården och satte ljus på gammelmormors grav. Det var så vackert och lite spöklikt på kyrkogården med alla ljus som brann vid gravarna. Och det var så mysigt att gå där tillsammans med Leon - bara han och jag.

I dag åker jag och Milo till Gävle för att hämta hem Molly som tillbringat sin höstlovsvecka hos sin mormor i Örebro. Min underbara, fina, kloka, snälla, duktiga, omtänksamma, godhjärtade, generösa...mamma. Molly, Leon och Milos mormor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar