söndag 1 augusti 2010

Min dotter - en hästtjej!

Kolla in min dotter! Alltså, den där tjejen som rider fram på sin häst, är hon verkligen verkligen min? Åtta år och helt orädd. Hon galloperar och hoppar hinder. Hon mockar och tränsar, sadlar och kratsar hovar. Och hon hänger med de stora tjejerna i stallet på gården här bredvid. Jag har så många anledningar att vara stolt över denna fina tjej. Hon som nyss var så liten och som nu är så stor. Och här om dagen när det var dressyruppvisning och jag satt där i publiken med klappande hjärta och blossande kinder, så fick jag bita mig i tungan flera gånger för att inte ropa BRAAAAVOOO! Men eftersom jag blivit farmanad att inte göra något stort väsen kring min person, Molly har en tendens att tycka mamma är lite pinsam, så satt jag tyst och snällt och bara tittade. Fast i mitt inre hörde jag mig själv, som i ett mantra, upprepa "hon är min, hon är min , hon är MIN!"



1 kommentar: