tisdag 20 april 2010

Jag kan allt...

...tametusan! Minns när jag separerade från mina äldsta barns pappa och hur jag i och med detta upptäckte hur lätt allting var egentligen. Ta tillexempel en sån sak som att skruva upp något på väggen. Där kunde jag gå omkring och tjata i veckor om att mannnen skulle skruva upp den förbaskade hyllan och bli sur och bitter över att han aldrig fick arslet ur vagnen. Eller när jag behövde byta däck på bilen eller byta en propp eller tapetsera en vägg. Ha ha ha kan inte låta bli att skratta lite för mig själv när jag tänker på hur jag omedvetet gick in i nån sorts roll av hjälplös kvinna, beroende av det motsatta könets expertis och kunnande. Och så här i efterhand frågar jag mig själv om jag på allvar trodde att han kunde de där sakerna bättre än jag eller om jag spelade en roll för att kittla hans ego, få honom att känna sig mer manlig, framstå som mer kvinnlig själv eller bara gjorde som folk gör mest.

Hur som helst det är inte svårt att skruva upp en hylla eller byta en propp eller ens att byta däck på bilen, okej, det sistnämda överlåter jag till en verkstad i utbyte av ett par hundringar, men annars nej det är inte svårt alls! Jag kan allt det där! Och nu kan jag lägga till ytterligare en sak som jag visat mig vara j-ligt bra på; sälja bilar! Tiotusen kronor bjöd Bilmetro mig som inlösen för vår älskade gamla Bettan. Och jag var så nära så nära att anta budet. För jag kunde ju inte sälja bilen själv. Sånt är ju jättesvårt och krånglig och...Men snål och envis som jag är satte jag in en annons på blocket på söndagen, sålde den på måndan och idag sitter jag här tjugotvåtusen kronor rikare och myser för mig själv och tänker att jag kan allt! Tametusan!


Bye bye Betty Blue!

1 kommentar: