torsdag 15 juli 2010

Härligt...

...att ni är med mig! Nu ska här bli blogga av! Och eftersom jag vet att ni finns där ute vill jag passa på att fråga er om en sak som jag har tänkt på här i veckan. Vad tycker ni om att Frankrike har förbjudit användandet av burka? Ni vet ett sånt där svart tält som en del muslimska kvinnor bär, med ett litet galler för ögonen. Har aldrig sett nån med den outfitten i sverige, men nån gång utomlands, och då har jag nästan blivit lite rädd. Jag tycker de ser spöklika ut när de går omkring i de där sjoken. Tycker att det ser helt galet ut. Absurt! Och då ska ni veta att jag i vanliga fall är mycket liberal till olika religiösa yttringar. Jag tycker det är spännande med olika kulturer och tycker att olikheter berikar. VERKLIGEN! Men, den där burkan...jag vet inte. Fast alla har väl rätt att klä sig som de vill. Fast gör de det av egen fri vilja? Okej med en sjal, men ett stort j-a tält. Med galler. Ne, det är ju sjukt. Att kvinnor ska behöva gå runt så. Men är det rätt att förbjuda?

Vad tycker ni?

2 kommentarer:

  1. Finns det något rätt eller fel i denna fråga? Känsligt ämne för många... Jag tycker Frankrike är starka som står upp för sin åsikt ang burka! Ta seden dit du kommer, men det gäller inte i Sverige! Här anpassar vi oss efter "dom" för annars är vi främlingsfientliga MEN får vi gå i bikini i Teheran?? I don´t think soo... ;-) Jag struntar vad dom har för kläder så länge jag inte behöver använda det där skynket och jag fortsätter att säga negerbollar i ren protest! Hahaha...

    Viva La France!

    SvaraRadera
  2. Tycker oxå att Frankrike är starka vågar stå för sin åsikt precis som Ulrica skriver.

    Det är ju bara att glömma att Sverige skulle våga vara lika stark som Frankrike.

    Låt kvinnorna få visa sig som männsika den som de har blivit skapt till, det gör faktiskt ont i mitt hjärta när jag ser hur de måste klä sig.

    SvaraRadera