måndag 10 maj 2010

Konversation på sängkanten.

Visst är det så att barnen många gånger är klokare än oss vuxna. Jag slås iallafall ofta av den insikten. Och ibland blir det så extra tydligt:

Läggdags måndag 20:58

Jag: -Gonatt Molly, sov så gott.
Molly: -Gonatt mamma.
Jag: -Du, Molly förresten, förlåt att jag blev så arg på er i kväll. Du vet mamma har varit så trött idag...Milo skrek som en galning inatt och...
Molly: -Mamma, det gör inget.
Jag: -Jo, jag behövde inte ha blivit så arg. Men jag var trött stressad och...
Molly: -Jag vet mamma. Jag borde förstått det.
Jag: Men, gumman, det hade du nte behövt förstå.
Molly: Jo, man ska inte bli arg tillbaka på någon som är trött och stressad, det blir bara värre då.
Jag: Lilla gumman, du är så klok.
Molly: Tack.
Jag: Sov gott nu min älskade kloka flicka.
Molly: Sov gott.

Molly: Mamma?
Jag: Ja?
Molly: Jag tror jag vet varför.
Jag: Jaha?
Molly: För att jag äter så mycket tonfisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar